Dítě s kérkou "děcák."

17. 12. 2019 21:48:05
Stali jsme se pěstouny před mnoha lety a děti, které jsme postupně přijali, máme v srdci za vlastní. Ale nejsou naše, nejsou z naší krve, z nás narozené.

"Kufr neznámého obsahu, Děti ze sekáče, Z druhé ruky" napsala jsem kdysi v nějakém článku a od útlocitných maminek jsem to pěkně schytala.

Zajímavé je, že vždycky mi to nandají ti, kteří žádné přijaté dítko doma nemají, ale Bůh jim žehnej, zakoupí plyšáka pod Strom přání.

S jednou slečinkou, se kterou mám domácí školu, jsme vyráběly andělská křídla. "Vod vopravdickejch andělů, ty si připneš a hned tě bude hlídat andělíček můj strážníček" tvrdí Ančovička každému na potkání.

"Mami, volala máma (ta vlastní), že mě chce vidět v neděli před Vánocema" náš pěstounský dorostenec, který k nám přibyl na vlastní přání až v deseti letech, to prohodil jen tak mimochodem, ale já vím, že je to taktika vyčkávací.

Otočila jsem se od plechu s lineckým cukrovím. Hmm, poslední dva roky se neozvala, pomyslela jsem si.

"Tak jo, ale musíme ještě k dědovi" teď vyčkávám já, jestli náš děda nebo jeho máma.

"Neboj, já se u ní nezdržím, stejně nevím, co bych jí měl říct" zamumlala plná pusa cukroví.

"Nezapomeň na dárek, alespoň něco malého, aby věděla, že na ní myslíš"

"Já na ní moc nemyslím, ale když zavolala. Co jí mám koupit?"

"Čokoládu, voňavku, kapesníky..." vytahuju trumfy mého dětství.

"No mami, ka-pes-ní-ky snad už nikdo nepoužívá!" směje se mi mláďátko a hned ho plesknu přes ruku, která šátrá po sladkém kolečku.

"Kup co chceš" ujistila jsem ho, že určitě vybere správně.

"Mami, nemoh' bych jí taky vyrobit křídla? Takový, co jste dělaly s Ančulínou"

"Křídla? Ty kousky peříček opatlaných lepidlem? To chceš mamce dát?" koukám na puberťáka, který už má občanku.

"No jo, vždyť je to pěkný" cvrnkne prstem do jedněch z desítky vyrobených křidélek, které nám poletují pod lustrem.

Ančovička vlítla do kuchyně: "Ale ne ty moje, udělej si svýýýý!"

Ten večer jsme linecká kolečka neslepili.

Andělská křídla pro mámu, která to nezvládla, pro mámu, která se přece jen ozvala, pro tu, která tu ochranu andělíčka strážníčka moc a moc potřebuje, vyráběl kluk, který většinu života prožil v děcáku.

Ráno mě něco zašimralo do nosu. Bílá peříčka se houpala na lampičce u postele...

"Mami, udělal jsem ti taky jedny, větší, abys nás všechny unesla" Tvůj Mates


Autor: Magdaléna Zemanová | úterý 17.12.2019 21:48 | karma článku: 41.58 | přečteno: 4813x

Další články blogera

Magdaléna Zemanová

Zachránit život...

Pípla mi SMS zpráva. Marťan: Mami, koukej, mám jít? Zvětšila jsem si obrázek v mobilu: Chceš udělat dobrý skutek? Zachránit život? DARUJ KREV.

23.11.2022 v 19:20 | Karma článku: 20.21 | Přečteno: 446 | Diskuse

Magdaléna Zemanová

Klíček k srdci

Na naší krušnohorské samotě mrzne a já v rukou zahřívám nálepku na sklo našeho auta: "JSEM PĚSTOUN - JAKÁ JE TVÁ SUPERSCHOPNOST?"

9.12.2021 v 14:48 | Karma článku: 22.71 | Přečteno: 592 | Diskuse

Magdaléna Zemanová

Pěstounství - známka punku II.

Hvězda zhasla. Ani známka punku nezmohla nic. Malá víla se vrátila do ústavního zařízení. Rozhodnutím soudu. To nepochopíš, fakt. U přechodné pěstounky měla biologická matka každý týden kontakt s dítětem.

14.9.2021 v 18:12 | Karma článku: 26.22 | Přečteno: 821 | Diskuse

Magdaléna Zemanová

Pěstounství - známka punku

Jako dlouhodobý pěstoun jsem se setkala se vším možným, úřady počínaje a sousedy konče. A myslela jsem, že mne nic nepřekvapí natolik, že se mi z toho sevře žaludek, že nebudu vědět kudy kam. Ale přece...

11.9.2021 v 12:30 | Karma článku: 40.68 | Přečteno: 2115 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 26.27 | Přečteno: 463 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 48 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 24 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.40 | Přečteno: 298 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.77 | Přečteno: 519 | Diskuse
Počet článků 54 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1811
Být pěstounskou mámou znamená - být stále na stráži a připravena na cokoli.http://pestouni-pestounum.webnode.cz/

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...