Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Podzim života

Když se ráno probudím, otevřu oči a podívám se vedle sebe, zase je raději rychle zavřu. Kam se poděl ten mladý štíhlý kluk, kterého jsem si před téměř třiceti lety vzala?

 
Teď vedle mě leží někdo docela jiný. Neznámý, řekla bych. Ale není to tak. Tenhle obličej důvěrně znám, stejně jako to hlasité chrápání z vedlejší postele. Napadá mě, co asi vidí můj muž, když se probudí o chvíli dříve než já?Ta myšlenka mě probere docela. Odstrčím ze své půlky letiště dva psy a vklouznu do bačkor. Chvíli na to, už v koupelně před zrcadlem, urovnávám svůj zevnějšek do koukatelného stavu.
Když mysl i tělesná schránka stárnou současně, je všechno v pořádku. Tak to má být.  Přijde ale doba, kdy si raději deset minut počkáme na výtah, než bychom vyšlápli dvě patra. Místo oříšků chroupeme prášky na bolavé klouby a z poličky nad zrcadlem na nás, místo sady nalepovacích nehtíků, zírá manželův umělý chrup.

Podzim života se blíží a je marné tomu vzdorovat. Co ale s tím, když na rozdíl od těla, naše mysl nezestárla vůbec? Že děti odrostly nás trápilo jen chvíli. Obklopili jsme se jinými a opět jsme se z kategorie babičkovské, přesunuli do role matek a otců, i když jen náhradních. Za pomoci kvalitního přelivu, opět dodáme svému účesu původní barvu i lesk a hned jsme pohledově o nějaký ten pátek mladší. Prošedivělé skráně je problém stejně řešitelný, jako vybledlá malba v ložnici.
I na mě dolehlo pár změn. Televizi si pouštím hlasitěji a bez brýlí už brýle nenajdu. Na všem bych potřebovala mít prozvánění! Kde jsem odložila klíče nebo peněženku si nevzpomenu ani kdyby jste mě zabili! Všude chodím pozdě, protože se vždy pro něco vracím. Střevíčky jsem dávno vyměnila za pohodlnější obuv a při jídle si už nedokážu strčit nohu pod zadek. Úklon používám jen vyjímečně a dřep, z obavy, že  nevstanu, raději nedělám vůbec. Nejlépe se cítím v domácím oblečení, které mi vůbec nesluší. Dříve bych v něm nešla ani vynést koš, dnes v botkách vyneškoškách, zaběhnu i na poštu. Kde jsou ty časy co jsem si nekonečně dlouhou dobu na hlavě tvořila kulmou vlny?  Dnes si vyfénuju ofinu a běžím zas dál. V lékárničce mi nesmí chybět jedlá soda a "mladá paní" mi už dávno nikdo neřekl.
Přesto se cítím dobře. Možná i líp než v době svého bujarého mládí. I když mi vstávání z postele trvá o trochu déle a více času potřebuji i na aranžmá svého zevnějšku, cítím, že mi blížící se podzim života nabízí druhou šanci. Ještě pořád můžu kličkovat mezi regály s hračkami při výběru vánočních dárků. U vietnamských obchodníků přehrabuji dětská trička, obědy vařím v hrncích XXL a na pokec si mě párkrát pozvala i ředitelka základní školy. Mám spoustu nových přátel, nejspíš víc, než jsem kdy měla. Víc zkušeností, tolerance i pokory. Víc dětí, starostí i radostí. Že jsem krásná, mi nikdo tak často neříkal, tolik lučních kytek žádná v z našich váz nepamatuje a tolik obrázků mi ještě nikdo nenamaloval. Pusy vysázené na dobrou noc už ani nepočítám, stejně jako srdíčka vystřižená z papíru. Mám všeho víc, tak co bych ještě chtěla? Možná víc času, abych viděla děti vyrůstat a vlastně i ty jejich. To jediné mi možná schází.

Vlaďka

Autor: Magdaléna Zemanová | úterý 23.10.2012 22:00 | karma článku: 20,73 | přečteno: 1115x
  • Další články autora

Magdaléna Zemanová

Zachránit život...

Pípla mi SMS zpráva. Marťan: Mami, koukej, mám jít? Zvětšila jsem si obrázek v mobilu: Chceš udělat dobrý skutek? Zachránit život? DARUJ KREV.

23.11.2022 v 19:20 | Karma: 20,85 | Přečteno: 498x | Diskuse| Osobní

Magdaléna Zemanová

Klíček k srdci

Na naší krušnohorské samotě mrzne a já v rukou zahřívám nálepku na sklo našeho auta: "JSEM PĚSTOUN - JAKÁ JE TVÁ SUPERSCHOPNOST?"

9.12.2021 v 14:48 | Karma: 23,14 | Přečteno: 622x | Diskuse| Společnost

Magdaléna Zemanová

Pěstounství - známka punku II.

Hvězda zhasla. Ani známka punku nezmohla nic. Malá víla se vrátila do ústavního zařízení. Rozhodnutím soudu. To nepochopíš, fakt. U přechodné pěstounky měla biologická matka každý týden kontakt s dítětem.

14.9.2021 v 18:12 | Karma: 26,52 | Přečteno: 852x | Diskuse| Ostatní

Magdaléna Zemanová

Pěstounství - známka punku

Jako dlouhodobý pěstoun jsem se setkala se vším možným, úřady počínaje a sousedy konče. A myslela jsem, že mne nic nepřekvapí natolik, že se mi z toho sevře žaludek, že nebudu vědět kudy kam. Ale přece...

11.9.2021 v 12:30 | Karma: 40,70 | Přečteno: 2134x | Diskuse| Společnost

Magdaléna Zemanová

Jsem dlouhodobý pěstoun a připadám si jako pitomec.

3.2.2020 se konalo jednání k připomínkám návrhu Novely sociálně právní ochrany dětí, z pera MPSV a mně to nedá, abych se neptala: Co to tam sakra šňupete za matroš?"

6.2.2020 v 12:00 | Karma: 45,24 | Přečteno: 10766x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Ruský zbrojní průmysl vzkvétá. Díky čínské pomoci výroba dramaticky roste

4. května 2024

Premium Přes citelné západní sankce ruský zbrojní průmysl vzkvétá. Tamní produkce zbraní se dramaticky...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Budoucnost válčení? Stíhačka řízená AI obstála v „boji“, vezla i šéfa letectva

3. května 2024  21:23

Americký šéf letectva Frank Kendall se poprvé proletěl experimentální stíhačkou F-16, kterou místo...

Hamás má týden na příměří, jinak Izrael vtrhne do Rafáhu, spekuluje Egypt

3. května 2024  19:28,  aktualizováno  21:13

Izrael dal palestinskému radikálnímu hnutí Hamás týden na to, aby přijal dohodu o příměří a...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 54
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1813x
Být pěstounskou mámou znamená - být stále na stráži a připravena na cokoli.http://pestouni-pestounum.webnode.cz/